04 april 2017

Even iets rechtzetten

Gisteren schreef ik in mijn blog iets over de eigenaardige gewoonte om in een parkeergarage gewoon voor het parkeervak waar een andere auto in staat te parkeren. En ik concludeerde dat de bezitter van die andere auto dan maar gewoon geduld moest hebben. Mai pen rai.

Maarrrrrrrrrrrr

Vandaag zagen we hoe het eigenlijk zit. Wie zijn auto dubbel parkeert, zet deze in zijn vrij, met de wielen recht en niet op de handrem. Wordt jouw uitweg dus geblokkeerd door een dubbel geparkeerde auto, dan duw je deze gewoon even weg. Staat de blokkerende auto in een rijtje dubbel geparkeerde auto's, dan moet je misschien 3 of 4 auto's wegduwen, maar uiteindelijk kun je eruit.

Okee, het blijft in onze ogen wat eigenaardig, maar ik moet toegeven dat de capaciteit van de parkeergarages er wel door vergroot wordt. Toch heb ik de indruk dat dit in Nederland niet zou werken.