25 februari 2017

Kom mee naar buiten

Kom mee naar buiten allemaal
dan zoeken wij de wiehelehewaal
en horen wij dien muzikant
dan is zomer weer in't land

Dudeljoho klinkt zijn lied
dudeljoho klinkt zijn lied
dudeljoho ehen anders niet

Als kind geleerd, o wat een strop
nooit wou dit lied meer uihuit mijhijn kop
dus minstens eens per dag of zo
hoor'k dat stomme dudeljo

Dudeljoho klinkt het lied
dudeljoho klinkt het lied
dudeljoho tohot mijn verdriet

In bos en hei, in stad en land
zoch'k jaren naar dien muhuzihikant
maar hoe'k ook zocht, met oog en oor
Wielewaal gaf geen gehoor

Dudeljoho hoord'ik niet
dudeljoho hoord'ik niet
dudeljohohoho hoord'ik niet

Op mijn veranda op de bank
klinkt plots de langgezohochtehe klank
met vroegpensioen en al flink kaal
hoor en zie'k de Wielewaal

Oriohool klinkt zijn lied
oriohool klinkt zijn lied
oriohool ehen anders niet


Voor wie het origineel niet kent waarmee we als kind werden lastiggevallen: http://www.kinderliedjes.info/kom-mee-naar-buiten-allemaal/